Produkt

VOBBIZ

En smart plattform

Vobbiz erbjuder både växelplattform och egna abonnemang i ett och samma gränssnitt helt utan avtalstider.

Vobbiz tror på en enklare vardag för företagaren. Därför har vi samlat telefoni, chatt, videomöten och integrationer i vår plattform för att ge er fler möjligheter och underlätta ert arbete. En modern plattform som erbjuder en avancerad telefonilösning med integrationer som hjälper ert företag i vardagen.

Alltid uppdaterad

Vobbiz uppdaterar tjänsten flera gånger per år för att ni alltid ska ha det senaste.

Fungerar för alla

Kommunikation ska vara enkelt och fungera lika bra för alla. Med vår tjänst behöver du aldrig oroa dig att ingen kan ladda ner appen. Den fungerar lika bra i Windows, Mac, Linux, iOS och Android.

Företagsväxel

I Vobbiz integrerade företagsväxel har du allt ni behöver och lite till. I vår app kan du enkelt ändra hänvisning, se om din kollega pratar i telefon eller är upptagen i samtal och mycket mer.

Svarsgrupper och meny-val kan du enkelt övervaka via vår inbyggda dashboard, där ser du alltifrån inkommande samtal till senaste kötiden.

Chatt och samarbete

Att samarbeta har aldrig varit enklare. Hos oss kan du chatta direkt till en kollega eller med flera i en kanal. Håll koll på vad som skrivs med trådade konversationer så slipper du sitta och leta efter meddelanden som rör ett specifikt ämne.

Att dela filer är enkelt, det gör du med drag and drop. En annan smart funktion är e-post – den kan du också dela! Vill du chatta med externa parter kan du enkelt bjuda in kostnadsfria gäster i er värld.

Integrationer

Ta er kommunikation till nästa nivå med någon av Vobbiz smarta integrationer.

Ett urval av Vobbiz integrationer:

  • Office 365 – samla allt i vår app, även din mejl och kalender och linjestatus. Dela e-post direkt till en kollega eller i publika chattkanaler
  • G-suite -Koppla konto och synkronisera kalenderhändelser och boka möten med konferenslänkar från appen
  • Trello – få uppdateringar om vad som händer i Trello direkt inne i appen
  • Slack – synkronisera en chatt eller kanal så kan du chatta med slackanvändare
  • HubSpot – Få all information du behöver direkt vid ett inkommande samtal
  • Zoho – Få ut ännu mer utav ert crm-system genom Vobbiz integration
  • Nummeruppslag – En smart nummerpresentatör som berätta för dig vem som ringer. (utan pop-up vi presenterar direkt i klienten)
  • GIPHY – Ge era konversationer färg och liv med en rolig GIPHY
  • Pipedrive – Synka aktivitet, ärenden, listor i era chattkanaler
  • Mobilt BankID – Identifiera inkommande samtal till tex KS genom MobiltBankID

Video- och telefonkonferenser

Med Vobbiz får ni brusfria & stabila möten i full HD. Tjänsten fungerar lika bra i datorn, mobilen och webbläsaren. Den skalbara vyn anpassar sig smart efter antalet deltagare.

Så oavsett om det är ett kundmöte, utvecklingssamtal eller intervju kommer du kunna ha enkla, effektiva och stabila möten hos oss

Självadministration

Vobbiz har utvecklat plattformen för att du som kund enkelt ska kunna hantera er kommunikation själva. Du kan, direkt via appen, hantera alla dina ändringar, licenser och tillägg. Det fungerar lika bra i mobilen som i datorn. Smart självservice för smarta företag helt enkelt.

VOBBIZ

Videokonferens

videokonferens

Enkelt att bjuda in

Att boka ett möte är enkelt och du kan göra det via datorn eller mobilen. Välj att bjuda in enstaka kollegor eller hela team. Det är lika lätt att bjuda in externa parter, det enda du behöver göra är att skriva in deras e-post.

Missa aldrig ett möte

När du bokar ett möte får alla deltagare en inbjudan via mejl och det skapas automatiskt en post i kalendern. På så sätt behöver du aldrig ora dig för att folk missar dina bokade möten.

Videomöten med hög säkerhet

För att se till att inga obehöriga deltagare ansluter till era möten genererar vi en unik mötes-kod för varje tillfälle. Så det ni pratar om på mötet stannar där.

Smart och enkelt – fungerar för alla!

Vår konferenstjänst fungerar lika bra för interna som externa deltagare. Alla ansluter med ett knapptryck och ingen plug-in krävs.

  • Fungerar med Windows, Mac, iOS, Android, Linux och i webbläsare
  • Inga installationer för externa deltagare
  • Video och skärmdelning
  • Snabbkonferens? Ring in flera deltagare eller ge dem en konferenspin
  • Inga deltagarbegränsningar
VOBBIZ

Video features

Implementation och vidareutveckling av AI i appen har genomförts vilket har resulterat i att vi kan aktivera följande funktioner:

Bakgrundsbild vid presentation (ditt personliga omslagsfoto)
Pressvägg (er organisationslogo)
Blurrad bakgrund, perfekt för er som inte har städat hemma
Förstärkt ljusstyrka

Videoinställningar

Välj kvalitet på videon, hög eller låg. Välj storlek på utgående bild (chrome och desktop):

Normal (square)
Dubbel, för t.ex. ett konferenesrum när ni är flera deltagare
automatisk
Den sistnämnda aktiverar multi-face detektion och väljer storlek baserad på antal funna ansikten i bilden och kommer zooma, följa och centrera ansikten i bilden.

Presentations vy

Den nya vyn låter dig se presentationen, din egen kamera och resten av deltagarna på ett enkelt och överskådligt sätt. Går att ställa in om resten av deltagarna ska hamna ovan eller under presentationen.

Som om inte det vore nog finns även dark/light mode att välja när du presenterar eller deltar i en konferens!

Dektektering

Dektektering av närverk hos mottagren i videokonferens

Simulcast möjliggör för oss att skicka flera olika bildströmmar samtidigt, mottagaren tar emot video utefter sina inställningar. Det här möjliggör även att automatiskt mata rätt bildström i fallet då mottagaren har dålig uppkoppling eller fullastad CPU.

Med ännu enklare ord: har du dålig lina matar vi en lägre kvalitet av video vilket innebär att vi kan minska/eliminera laggande bilder och dåligt ljud.

Med Vobbiz har du videomöten med kvalité och coola featuers

VOBBIZ

Företagsväxel

Svarsgrupper och menyval

Med oss får ni full kontroll på era samtal. Att administrera svarsgrupper och menyval har aldrig varit enklare. Du kan dessutom enkelt spela in alla eller utvalda samtal via svarsgrupper.

Ett urval av våra funktioner

  • Gör ändringar med vår smarta självservice
  • Spela in samtal direkt eller via svarsgrupper
  • Prata över nätverket med vår integrerade VoIP

Se vem som ringer med vår inbyggda nummerpresentatör

Text to speech

Oavsett om det handlar om en ljudfil till en svarsgrupp eller din röstbrevlåda har vi gjort det smidigt att byta och skapa nya. Skriv in texten du önskar och välj text to speech – vips så har du en ny ljudfil.

Dashboard

Vår dashboard ger dig och dina kollegor en tydlig och visuell överblick över företagets svarsgrupp. Du kan i realtid se hur ni presterar och vart ni är överbelastade.

  • Se er genomsnittliga kötid
  • Antal pågående samtal och samtal i kö
  • Tillgängliga agenter
  • Missande samtal
  • Samtalshistorik
VOBBIZ

Chatt & samarbete

VOBBIZ

Direktmeddelanden

Skicka meddelanden, filer och dokument direkt till en kollega för enkel kommunikation. Du kan även dela mejl och andra meddelanden direkt i chatten så att ni kan prata privat om ämnen som rör er.

Kanaler för avdelningar

Skapa avdelningsspecifika kanaler för att samla teamet. Där kan ni precis som i direktchatten dela filer, dokument, mejl och skicka meddelanden för snabb och effektiv kommunikation.

Ett urval av våra funktioner

  • Dela dokument & filer
  • Dela e-post i chattar och kanaler
  • Snabbare kommunikation med emoji-reaction
  • Bjud in gäster kostnadsfritt så att ni kan chatta med externa

Integrationer i chatten

För att ta er kommunikation till nästa nivå har vi sett till att skapa marknadens smartaste chatt. Utöver trådade konversationer, fildelning och GIF:ar kan du bland annat:

  • Dela e-post med vår Office 365-integration
  • Sätta upp en dedikerad kanal med en kund eller leverantör som använder Slack
  • Håll teamet uppdaterade med vad som händer i Trello med automatiska notifieringar i era kanaler
  • Sätt lite färg på vardagen genom att dela låtar från Spotify, videos från YouTube och roliga GIF:ar
VOBBIZ

Integrationer

VOBBIZ
Ny bild hemsidan 3

Ett urval av Vobbiz integrationer:

Office 365 – samla allt i vår app, även din mejl och kalender och linjestatus. Dela e-post direkt till en kollega eller i publika chattkanaler
G-suite -Koppla konto och synkronisera kalenderhändelser och boka möten med konferenslänkar från appen
Trello – få uppdateringar om vad som händer i Trello direkt inne i appen
Slack – synkronisera en chatt eller kanal så kan du chatta med slackanvändare
HubSpot – Få all information du behöver direkt vid ett inkommande samtal
Merinfo – En smart nummerpresentatör som berätta för dig vem som ringer
GIPHY – Ge era konversationer färg och liv med en rolig GIPHY
Pipedrive – Synka aktivitet, ärenden, listor i era chattkanaler
Mobilt BankID – Identifiera inkommande samtal till tex KS genom MobiltBankID

Webhook – API

Vi har byggt grunden för att integrera de flesta CRM-systemen. Med fördefinierad kod kan ni få till en koppling mot ert befintliga CRM. Anrop för nummeruppslagning med mera finns redan förberett och fördefinierat åt er.

VOBBIZ

Analytics

VOBBIZ

Ta datadrivna beslut

Med analytics behöver du aldrig gissa, allt som rör era inkommande samtal via svarsgrupper finns där. På så sätt kan ni ta smarta datadrivna beslut

Analysera era kötider och bemanna därefter

Med visuella grafer kan du enkelt ta reda på när det ringer som mest och hur många av era inringande som lägger på. Att se peak-tider och bemanna därefter har aldrig varit enklare.

Använd tröskelvärden

Genom att sätta tröskelvärden kommer era grafer visuellt färgas efter era uppsatta KPI:er vilket gör uppföljning enkelt och bekymmersfritt.

Smarta funktioner i analytics

Med analytics kan ni enkelt se när ni missar samtal och enkelt mäta era KPI:er. Använd smarta funktioner så som:

Se samtal i realtid eller ställ in intervall 

  • Inkommande
  • Besvarade
  • Avbrutna
  • Samtalstid, medelvärde
  • Väntetid i medelvärde, besvarade samtal
  • Väntetid i medelvärde, avbrutna samtal
  • Utgående

och mycket mer

VOBBIZ

Självservice

VOBBIZ
självservice 2

Administrera växeln

Telefonsamtal till kundtjänst blir ett minne blott när du själv kan administrera hela företagets telefoni – direkt i mobilen. I vår självserviceportal sköter du alltifrån öppettider till menyval.

Med några få knapptryck kan du skapa en ny svarsgrupp eller styra om trafiken från en befintlig till en annan.

Skapa användare och gäster

Har du glömt att det början en kollega om fem minuter? Ingen fara. I vår app kan du på några minuter skapa en ny användare eller ett gästkonto.

Administration oavsett plats

Oavsett om du är på fältet eller kontoret har du samma tillgång till självservice. Allt är byggt och fungerar lika bra i mobilen som i datorn. Med oss har du full koll oavsett vart du befinner dig.

Funktioner som underlättar er vardag

I självservicen – som alltid ingår i ert abonnemang – kan du hantera det mesta utan att behöva ringa kundtjänst.

  • Ändra fakturametod och adress
  • Beställa nya mobilabonnemang
  • Aktivera nya simkort till mobilabonnemang
  • Sätt upp nya och ändra befintliga menyval
  • Skapa nya och justera befintliga användare
  • Skapa nya och justera befintliga svarsgrupper
  • Stänga ner ett abonnemang eller licens- bli av med kostnaden direkt 

(ja du läste rätt, du har inte ens någon uppsägningstid, stäng ner och ändra och kostnaderna justeras där efter)

VOBBIZ

Vobbiz Survey - Enkätundersökning

Med Vobbiz Survey genomför ni alltifrån enkla kundundersökningar till mer avancerade studier. Vårt survey-verktyg är inbyggt i Vobbiz och du kan skapa en enkät direkt via mobilen.

En mängd av frågetyper

För att tillgodose de enkla kundundersökningarna och de avancerade forskningsstuiderna har Vobbiz en uppsjö av frågetyper. Du kan bland annat välja mellan:

  • Checkboxar
  • Textsvar
  • Likertskala
  • Semantisk skala
  • Visuell analog skala
  • Matrisskala
  • Och mycket mer

Vobbiz Servey är ett mångfacetterat verktyg och klarar alla typer av enkäter ett företag eller en forskare vill genomföra. Med ett brett urval av frågetyper, subfråge-logik och påminnelser finns det inga hinder.

Enkelt att använda och tillåter er att mäta tex NKI på ett smart sätt. Ni kan Importera deltagarlistor från ett CRM och kom igång direkt.

Eller varför inte skicka ut medarbetarundersökningar på ett smidigt sätt.

Möjligheterna är många

Vill ni veta mer