Lär känna Lagerhaus
Lagerhaus är varumärket som designar prisvärda hem- och festdetaljer med hög trendkänsla.
Med färg, form och mönster vill Lagerhaus genom parollen Happy Places – Happy Moments bidra till ökad glädje i hemmet och vid livets alla festliga tillfällen.
Den första butiken öppnades i Göteborg 1996 och idag drivs drygt 50 butiker i Sverige och Norge samt nordisk e-handel.
Här får ni läsa mer om Lagerhaus och samarbetet med Vobbiz
”Vi satt fast i olika avtal och saknade en bra struktur och överblick av vår telefoni. Då kändes det inspirerande med en aktör som inte avtalsbinder och arbetar med kundrelationen som främsta fördel”
Hur kom det sig att Lagerhaus valde Vobbiz som leverantör av telefoni och växel?
Lagerhaus befinner sig i en spännande och expansiv fas. Då var det viktigt med en telefonilösning som är flexibel där man inte binder upp sina abonnemang flera år.
Vobbiz har ett spännande koncept där man inte avtalsbinder sina kunder. Det möjliggör att vi kan justera vårt engagemang efter rådande behov, vilket är toppen.
Vad tar Vobbiz med sig?
Att få vara leverantör till Lagerhaus är självklart inspirerande. Det är en utmanande kund som inte bara befinner sig i en expansiv fas, utan även finns runt om i landet med ett 50-tal butiker. Det ställer höga krav på Vobbiz och visar att vi har en fantastisk produkt som kan tillgodose Lagerhaus krav – Cecilia Spaanheden, COO och medgrundare av Vobbiz
Hur hjälpte Vobbiz Lagerhaus
Vobbiz hjälpte Lagerhaus med att strukturera upp sin telefoni. Vi samlade allt i Vobbiz plattform så att Lagerhaus enkelt kan se hela sitt engagemang och hantera allt från uppstart/avslut till att höja och sänka datanivå på sina användare.
Vobbiz hjälpte även till att sätta struktur i hur kunderna skulle bli mottagna med hjälp av ”smarta”-svarsgrupper och hur butikerna hanterar inkommande samtal. För Vobbiz var det viktigt att både Lagerhaus och slutkund fick en bättre upplevelse vilket jag verkligen tycker vi lyckats med – Johan Köhnke, grundare av Vobbiz.
Om Vobbiz
Vobbiz är en mobiloperatör som vill utmana den traditionella telekombranschen.
Genom att inte avtalsbinda sina kunder bygger allt i stället kring kundnöjdhet och partnerskap mellan Vobbiz och kund.
Vobbiz har även satsat mycket på Växelplattformen som möjliggör att kunden själv, enkelt kan hantera hela sin kommunikation.
Frihet, Flexibilitet och Enkelhet