Mobiloperatören Vobbiz

Produkt

VOBBIZ

En smart plattform

Vobbiz erbjuder både växelplattform och egna abonnemang i ett och samma gränssnitt helt utan avtalstider.

Vobbiz tror på en enklare vardag för företagaren. Därför har vi samlat telefoni, chatt, videomöten och integrationer i vår plattform för att ge er fler möjligheter och underlätta ert arbete. En modern plattform som erbjuder en avancerad telefonilösning med integrationer som hjälper ert företag i vardagen.

Alltid uppdaterad

Vobbiz uppdaterar tjänsten flera gånger per år för att ni alltid ska ha det senaste.

Fungerar för alla

Vår telefonväxel erbjuder samma funktionalitet som en klassisk, men du får även flera smarta funktioner,

integrationer och flexibilitet med vår molnbaserade lösning. Den är utformad för att förenkla din arbetsdag och göra den mer effektiv. Det bästa? Appen fungerar lika bra på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller i din webbläsare. Den är designad mobil first och skalar på alla plattformar vilket gör den tillgänglig var som helst, när som helst.

Företagsväxel

I Vobbiz integrerade företagsväxel har du allt ni behöver och lite till. I vår app kan du enkelt ändra hänvisning, se om din kollega pratar i telefon eller är upptagen i samtal och mycket mer.

Svarsgrupper och meny-val kan du enkelt övervaka via vår inbyggda dashboard, där ser du alltifrån inkommande samtal till senaste kötiden.

Chatt och samarbete

Att samarbeta har aldrig varit enklare. Hos oss kan du chatta direkt till en kollega eller med flera i en kanal. Håll koll på vad som skrivs med trådade konversationer så slipper du sitta och leta efter meddelanden som rör ett specifikt ämne.

Att dela filer är enkelt, det gör du med drag and drop. En annan smart funktion är e-post – den kan du också dela! Vill du chatta med externa parter kan du enkelt bjuda in kostnadsfria gäster i er värld.

Integrationer

Ta er kommunikation till nästa nivå med någon av Vobbiz smarta integrationer.

Ett urval av Vobbiz integrationer:

  • Office 365 – samla allt i vår app, även din mejl och kalender och linjestatus. Dela e-post direkt till en kollega eller i publika chattkanaler
  • G-suite -Koppla konto och synkronisera kalenderhändelser och boka möten med konferenslänkar från appen
  • Trello – få uppdateringar om vad som händer i Trello direkt inne i appen
  • Slack – synkronisera en chatt eller kanal så kan du chatta med slackanvändare
  • HubSpot – Få all information du behöver direkt vid ett inkommande samtal
  • Zoho – Få ut ännu mer utav ert crm-system genom Vobbiz integration
  • Nummeruppslag – En smart nummerpresentatör som berätta för dig vem som ringer. (utan pop-up vi presenterar direkt i klienten)
  • GIPHY – Ge era konversationer färg och liv med en rolig GIPHY
  • Pipedrive – Synka aktivitet, ärenden, listor i era chattkanaler
  • Mobilt BankID – Identifiera inkommande samtal till tex KS genom MobiltBankID

Video- och telefonkonferenser

Med Vobbiz får ni brusfria & stabila möten i full HD. Tjänsten fungerar lika bra i datorn, mobilen och webbläsaren. Den skalbara vyn anpassar sig smart efter antalet deltagare.

Så oavsett om det är ett kundmöte, utvecklingssamtal eller intervju kommer du kunna ha enkla, effektiva och stabila möten hos oss

Självadministration

Vobbiz har utvecklat plattformen för att du som kund enkelt ska kunna hantera er kommunikation själva. Du kan, direkt via appen, hantera alla dina ändringar, licenser och tillägg, ta bort och lägga till abonnemang. Det fungerar lika bra i mobilen som i datorn. Smart självservice för smarta företag helt enkelt.

VOBBIZ

Videokonferens

Bjud in till en konferens

Det finns flera smarta sätt att bjuda in deltagare till en konferens. Antingen via appen, eller vårt smarta Outlook-tillägg. Du kan även skapa en ad hoc-konferens direkt i chatten.

När du bjuder in deltagare får alla en bokning i kalendern med allt som behövs för att ansluta så som länkar,

nummer och unika koder för att säkerställa att ingen oinbjuden dyker upp i ert möte.

Video- & telefon-konferenser

Möten, intervjuer eller ad hoc-samtal? Med oss får du stabil HD-kvalitet, krypterade och problemfria video- och telefonkonferenser. Du skapar enkelt en ny konferens med en knapptryckning.

Du kan även växla ett pågående samtal till ett

konferenssamtal, om du vill visualisera en idé eller process kan du enkelt dela din skärm under mötet.

Enkelt att ansluta – för alla!

Oavsett om det är interna eller externa deltagare, är det lika lätt, en användare ansluter direkt och vi kräver inga plugin eller installationer för externa parter. Anslut via önskad enhet så är du redo att prata, visa och lyssna!

Fördelar med våra konferenser

Krypterade konferenser

HD-bild och inbyggd skärmdelning

Anslut via ett telefonsamtal eller via appen

Inga installationer eller plug-in krävs för externa deltagare

Lägg till fler deltagare manuellt under en pågående konferens genom att ringa in dem

VOBBIZ

Video features

Implementation och vidareutveckling av AI i appen har genomförts vilket har resulterat i att vi kan aktivera följande funktioner:

Bakgrundsbild vid presentation (ditt personliga omslagsfoto)
Pressvägg (er organisationslogo)
Blurrad bakgrund, perfekt för er som inte har städat hemma
Förstärkt ljusstyrka

Videoinställningar

Välj kvalitet på videon, hög eller låg. Välj storlek på utgående bild (chrome och desktop):

Normal (square)
Dubbel, för t.ex. ett konferenesrum när ni är flera deltagare
automatisk
Den sistnämnda aktiverar multi-face detektion och väljer storlek baserad på antal funna ansikten i bilden och kommer zooma, följa och centrera ansikten i bilden.

Presentations vy

Den nya vyn låter dig se presentationen, din egen kamera och resten av deltagarna på ett enkelt och överskådligt sätt. Går att ställa in om resten av deltagarna ska hamna ovan eller under presentationen.

Som om inte det vore nog finns även dark/light mode att välja när du presenterar eller deltar i en konferens!

Dektektering

Dektektering av närverk hos mottagren i videokonferens

Simulcast möjliggör för oss att skicka flera olika bildströmmar samtidigt, mottagaren tar emot video utefter sina inställningar. Det här möjliggör även att automatiskt mata rätt bildström i fallet då mottagaren har dålig uppkoppling eller fullastad CPU.

Med ännu enklare ord: har du dålig lina matar vi en lägre kvalitet av video vilket innebär att vi kan minska/eliminera laggande bilder och dåligt ljud.

Med Vobbiz har du videomöten med kvalité och coola featuers

VOBBIZ

Företagsväxel

Text to speech

Oavsett om det handlar om en ljudfil till en svarsgrupp eller din röstbrevlåda har vi gjort det smidigt att byta och skapa nya. Skriv in texten du önskar och välj text to speech – vips så har du en ny ljudfil.

Dashboard

Vår dashboard ger dig och dina kollegor en tydlig och visuell överblick över företagets svarsgrupp. Du kan i realtid se hur ni presterar och vart ni är överbelastade.

  • Se er genomsnittliga kötid
  • Antal pågående samtal och samtal i kö
  • Tillgängliga agenter
  • Missande samtal
  • Samtalshistorik

Svarsgrupper och menyval

Våra svarsgrupper är lätta att använda och fyllda med kraftfulla och användbara funktioner. Vi ser till att ni får full koll på era samtal – så att ni inte missar några viktiga samtal

Detaljvy

När du går in i detaljvyn ser du direkt nuvarande kötid, hur många tillgängliga agenter det finns och om ni har några samtal i kö. Lika snabbt kan du bilda dig en uppfattning i hur gruppen presterar genom att kika på era metrics valda i Dashboarden.

Graf

I grafen ritar vi ut prickar för varje samtal, där hittar du bland annat missade samtal, studsade, vidarekopplade samt uppföljda. Det här är ett enkelt och visuellt verktyg att använda i en svarsgrupp Fördelar med våra svarsgrupper

• Flexibla & skalbara

• Cirka 30 valbara metriker i dashboard

• 8 samtalstyper i graf för analys

• Se hur en eller flera agenter presterar

• Se vilka agenter som är redo

• Se vilka agenter som inom kort blir redo

• Se upptagna agenter

VOBBIZ

Chatt & samarbete

VOBBIZ

Den inbyggda chatten ger dig snabb och enkel tillgång till alla meddelanden och filer som skickas i dina kanaler. Appen är en plats för all din kommunikation där du enkelt pratar med kollegor, avdelningar, gäster eller hela företaget. En intern chatt minskar ofta antalet interna e-postmeddelanden.

Byggt för team!

Chatten ger dig friheten att kommunicera med dina kollegor, oavsett var du befinner dig. I gruppchatten blir det enkelt att uppdatera ditt team med

senaste informationen om ett projekt, en kampanj eller interna nyheter.

Skapa en ny kanal med ett knapptryck

Du kan enkelt skapa chattkanaler för olika team, ämnen och projekt. Skapa en öppen eller privat kanal beroende på ämnet. Kanaler kan kategoriseras under avdelningar eller på annat sätt du vill och du kan så klart skapa hur många som helst.

Trådade meddelanden

När du arbetar med trådade meddelanden i appen samlar du alla chattar inom ett ämne eller en konversation vilket gör det lätt då meddelanden hamnar i kronologisk ordning. Det blir också lättare för kollegor som kommer in i konversationen senare. Du kan naturligtvis ha flera trådar på gång i olika chattar och kanaler och du hittar även bifogade filer i dessa.

Delade filer & annat

Med vår app kan du enkelt dela filer med drag and drop. När du delar filer i en chatt eller en kanal hittar du dem på ett och samma ställe. Du kan även använda flera av våra smarta integrationer via chatten samt enkelt boka en ad hoc-konferens.

Fördelar med chatten

Snabb kommunikation med kollegor och kostnadsfria gäst-användare

Alla meddelanden och filer blir sökbara

Tydlig överblick med trådade meddelanden

Dela filer med drag and drop

Skapa ad-hoc-konferenser

Dela meddelanden, samtal och mejl direkt till en chatt/kanal

Schemalägg chattmeddelanden

Tysta notiser temporärt

VOBBIZ

Integrationer

VOBBIZ

Cutom webhooks

Med vår custom webhook kan du välja att integrera mot en egen nummersökning och sedan få informationen att dyka upp när du tar emot ett samtal.

Fördelar med Insights

Få information om inringaren

Öppna upp kundkort i ert crm/affärsystem

Gör anteckningar i appen som synkar mot ert crm/affärssytem

Integrera uppslag mot externa nummer- databaser

Ett urval av Vobbiz integrationer:

Office 365 – samla allt i vår app, även din mejl och kalender och linjestatus. Dela e-post direkt till en kollega eller i publika chattkanaler
G-suite -Koppla konto och synkronisera kalenderhändelser och boka möten med konferenslänkar från appen
Trello – få uppdateringar om vad som händer i Trello direkt inne i appen
Slack – synkronisera en chatt eller kanal så kan du chatta med slackanvändare
HubSpot – Få all information du behöver direkt vid ett inkommande samtal
Merinfo – En smart nummerpresentatör som berätta för dig vem som ringer
GIPHY – Ge era konversationer färg och liv med en rolig GIPHY
Pipedrive – Synka aktivitet, ärenden, listor i era chattkanaler
Mobilt BankID – Identifiera inkommande samtal till tex KS genom MobiltBankID

Webhook – API

Vi har byggt grunden för att integrera de flesta CRM-systemen. Med fördefinierad kod kan ni få till en koppling mot ert befintliga CRM. Anrop för nummeruppslagning med mera finns redan förberett och fördefinierat åt er.

Insights är vårt nav för integrationer så som nummerpresentationstjänster eller uppslag mot ett HubSpot-register.

Ta reda på vem som ringer

När du aktiverar Insights kan du aktivera nummerpresentationsfunktionen, vi gör en sökning på numret mot vår databas, om vi har en träff dyker namnet upp. Om du använder HubSpot kan du även aktivera integrationen i Insights, då får du informationen om den som ringer och med en knapptryckning tar du dig direkt till HubSpot. Integrationen låter dig även lämna kommentarer i appen som synkas direkt mot HubSpot.

VOBBIZ

Analytics

VOBBIZ

Ta datadrivna beslut

Med analytics behöver du aldrig gissa, allt som rör era inkommande samtal via svarsgrupper finns där. På så sätt kan ni ta smarta datadrivna beslut

Utöver realtidsdata som visas har du även en fantastisk överblick där du enkelt filtrerar historisk data på alla eller olika svarsgrupper. Välj enkelt grupp(er) och datumintervall för att se inkommande, besvarade och avbrutna samtal. Vi visar dig också genomsnittlig tid i kö och mycket mer.

Analysera era kötider och bemanna därefter

Med visuella grafer kan du enkelt ta reda på när det ringer som mest och hur många av era inringande som lägger på. Att se peak-tider och bemanna därefter har aldrig varit enklare.

Använd tröskelvärden

Genom att sätta tröskelvärden kommer era grafer visuellt färgas efter era uppsatta KPI:er vilket gör uppföljning enkelt och bekymmersfritt.

Smarta funktioner i analytics

Med analytics kan ni enkelt se när ni missar samtal och enkelt mäta era KPI:er. Använd smarta funktioner så som:

Se samtal i realtid eller ställ in intervall 

  • Inkommande
  • Besvarade
  • Avbrutna
  • Samtalstid, medelvärde
  • Väntetid i medelvärde, besvarade samtal
  • Väntetid i medelvärde, avbrutna samtal
  • Utgående

och mycket mer

VOBBIZ

Självservice

VOBBIZ

Administration

För att underlätta din arbetsdag har vi skapat en smart och användarvänlig administrationsportal och gjort den tillgänglig direkt i appen. Din portal, som alltid ingår i ditt abonnemang, hanterar allt ifrån enkla inställningar och justeringa till nya användarlicenser och abonnemang.

Nya användare & licenser

Oavsett om du behöver skapa en ny användare/abonnemang eller redigera en befintlig, är det tillgängligt i appen. Ta bort och bli av med kostnaden direkt, betala aldrig för något du inte behöver. Utöver det kan du enkelt redigera din faktura-metod samt se och ladda ned den senaste.

Mobile first

Som alltid är vårt gränssnitt utformat för att fungera lika bra på kontoret som ute på fältet. Det spelar ingen roll var du är, allt är likadant i mobiltelefonen som på datorn.

Svarsgrupper & IVR

Njut av full kontroll över dina svarsgrupper när du använder vår app. Oavsett om du vill skapa en ny eller redigera en befintlig är det möjligt. Som agent eller supervisor finns det många funktioner du har tillgång till. Du kan enkelt logga in och ut dig själv samt kollegor i de olika svarsgrupperna. I vår dashboard ser du missade samtal, vem som har svarat på de senaste, genomsnittlig samtalstid och mycket mer!

Fördelar med vår administration

Skapa nya och redigera befintliga användare

Hantera befintliga/ta bort eller köp nya abonnemang

Lägg till, ta bort och editera tilläggstjänster

Ändra fakturametod

Hantera öppettider

Skapa nya och redigera befintliga svarsgrupper

Skapa nya och redigera befintliga IVR

VOBBIZ

Vobbiz Survey - Enkätundersökning

Med Vobbiz Survey genomför ni alltifrån enkla kundundersökningar till mer avancerade studier. Vårt survey-verktyg är inbyggt i Vobbiz och du kan skapa en enkät direkt via mobilen.

En mängd av frågetyper

För att tillgodose de enkla kundundersökningarna och de avancerade forskningsstuiderna har Vobbiz en uppsjö av frågetyper. Du kan bland annat välja mellan:

  • Checkboxar
  • Textsvar
  • Likertskala
  • Semantisk skala
  • Visuell analog skala
  • Matrisskala
  • Och mycket mer

Vobbiz Servey är ett mångfacetterat verktyg och klarar alla typer av enkäter ett företag eller en forskare vill genomföra. Med ett brett urval av frågetyper, subfråge-logik och påminnelser finns det inga hinder.

Enkelt att använda och tillåter er att mäta tex NKI på ett smart sätt. Ni kan Importera deltagarlistor från ett CRM och kom igång direkt.

Eller varför inte skicka ut medarbetarundersökningar på ett smidigt sätt.

Möjligheterna är många

Vill ni veta mer

Exit mobile version